
A közepes gumin lerajtolta a pole pozícióból induló Max Verstappent, egy vitatott pályalevágásos manőverrel megvédte az első helyet az első körben visszatámadó hollandtól. Később áthámozta magát az agresszív Sergio Pérezen, majd újra meglépett bajnoki ellenfelétől, és még akkor sem engedte közeledni magához, amikor az friss gumikért állt ki, és próbált visszazárkózni rá. Lewis Hamiltonnak a kezében volt a győzelem az Abu-dzabi Nagydíjon.
Annyira, hogy amikor a Mercedes mérnöke megkérdezte a rádión, egy biztonsági autós fázis esetén a közepes vagy a kemény gumit preferálná-e, szinte megvonta a vállát, és közölte, neki teljesen mindegy, mert bármin jól érzi magát.
Aztán 5 körrel a vége előtt jött Nicholas Latifi balesete, a biztonsági autó, és kezdődött a kavarodás. Ekkor indult a Mercedes drámája, melynek alakulását Hamilton és Peter Bonnington versenymérnök rádiózása hűen szemlélteti.
Bonnington: Dupla sárga zászló, dupla sáraga a négyes kanyar kijáratánál. Négyes kanyar. Ööö, a tizennégyes kanyar. Tizennégyes kanyar. Sárga. Most érsz oda. Maradj balra, maradj balra, maradj balra, maradj kívül. Maradj kívül. Biztonsági autó, biztonsági autó! Tartsd a pozitív deltát!
Hamilton: A francba!
Bonnington: Strat egy mód, strat egy mód.
Hamilton: Nem tudok kimenni a boxba.
Bonnington: Negatív.
Hamilton: Ez hihetetlen, ember!
Hamilton elhaladt a boxutca bejárata mellett, és maradt a használt kemény gumin. Max Verstappen eközben a boxba hajtott lágy keverékekért. A pályára a lekörözött Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc és Sebastian Vettel mögött tért vissza.
A Mercedesnél kezdetét vette a bizonytalankodás a lekörözöttek helyzete és az esetleges újraindítás kapcsán.
Hamilton: Mi a helyzet mögöttem?
Bonnington: A helyzet az, hogy Verstappen a boxban volt. Ingyen kerékcseréje volt, mi pozíciót veszítettünk volna vele szemben. Még négy kör lesz, amikor áthaladsz a vonalon. A mezőnynek vissza kell zárkóznia, és a lekörözötteket előre kell küldeni. Talán már nem lesz újraindítás.
Hamilton: Pont mögöttem van?!
Bonnington: Így lesz, ha rendeződik a sorrend. De el fog tartani egy darabig, mire rendeződik.
Hamilton: Új gumikon?
Bonnington: Értem, Lewis. Mi pozíciót veszítettünk volna, ha kiálltunk volna.
Hamilton: A biztonsági autó túl lassan megy!
Bonnington: Maradj távol a törmelékektől. Maradj balra.
Hamilton: A biztonsági autónak gyorsabban kell mennie.
Bonnington: Vettem.
Bonnington: A mezőnynek még fel kell érnie.
Hamilton: Szóljatok a biztonsági autónak, hogy menjen gyorsabban! Az egyenesben nem megy padlógázzal.
Bonnington: Vettem, Lewis.
Hamilton: A biztonsági autó nem megy padlógázzal az egyenesben.
Bonnington: Vettem, Lewis. Vettem!
Hamilton: Hány autó van közöttünk?
Bonnington: Maradj teljesen balra. Öt autó van köztetek. A mezőny még nem jött össze.
Hamilton: Hány kör van még?
Bonnington: Három lesz, amikor átmész a célvonalon.
Bonnington: A lekörözöttek most előzhetnek. Ne menj cikázva!
Bonnington: Mégsem előznek. Nem engedték nekik, hogy előzzenek.
Bonnington: Úgy hisszük, hogy a versenyt talán így indítják újra.
Bonnington: Figyelj rá, hogy a tizennégyes kanyar kijáratánál még van oltóhab.
Hamilton: Még mindig egy csomó törmelék van ott.
Bonnington: Vettem, Lewis.
Bonnington: Tartsd a gumik hőmérsékletét!
Bonnington: Még egy kör lesz, amikor átmész a célvonalon. Öt lekörözött van közted és a második között.
Bonnington: Norris a mögötted lévő autó. Hétkörös közepes gumin van.
Nem sokkal később Michael Masi versenyigazgató úgy dönt, mégis elengedi az öt lekörözöttet, mielőtt újraindítja a versenyt. A mezőny végén rekedt három további lekörözött, Daniel Ricciardo, Lance Stroll és Mick Schumacher viszont nem veheti vissza a körét. Ekkor a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff tiltakozik ingerülten a rádión: „Michael, ez így nem helyes!”
Bonnington: Mégis elengedik a lekörözötteket. Engedd el őket!
Bonnington: A biztonsági autó ebben a körben kiáll. A biztonsági autó ebben a körben kiáll. Készítsd fel a gumikat. Strat öt, és minden egyenesben használhatod az Előzést. Egy kör van még.
Bonnington: A biztonsági autó most a tizenötös kanyarban.
Az újraindítás után Verstappen már a kör elején támadást indít Hamilton ellen, és megelőzi az 5-ös kanyarban. Hamilton még próbál visszatámadni az egyenesekben, de a Red Bull-os jól használja a tapadásfölényét. Hamilton a cél előtt már bő 2 másodperccel lemarad. Még le sem intik, amikor a rádióba szól:
„Ezt manipulálják, ember!”
Bonnington válasza: „Nem jutok szóhoz, Lewis. Egyszerűen nem jutok szóhoz.